Kind en Geloven.                           Vorige

De werkgroep Kind en geloof ONDERBOUW verzorgt de voorbereiding op de Eerste communie.

Onze werkgroep bestaat uit een aantal moeders en de pastoor. Samen bereiden zij de kinderen voor op hun eerste communie. De werkgroep coördineert en regelt alle zaken die rondom de eerste communie spelen.

We starten met een ouderavond om te weten te komen hoeveel kinderen hun eerste communie willen doen.
Ook tijdens het communieproject worden de ouders enige malen door ons uitgenodigd; wij bespreken dan met hen gedeeltes van het communieproject. Vervolgens doen de kinderen iets samen van het communieproject: u heeft vast hun knutselwerkjes in de kerk zien hangen. De kinderen gaan ook nog een kerkdienst bijwonen op Het Hooge Veer.

Als de eerste communieviering nadert, mogen de kinderen zich voorstellen tijdens een zondagsdienst, gewoonlijk op Palmzondag. Er moeten nog allerlei dingen geregeld worden, zoals communiekaarsen bestellen, voor een fotograaf zorgen, het misboekje in elkaar zetten, de kerk versieren, een cadeautje voor de communicanten verzinnen en maken, en oefenen met de kinderen in de kerk.

Contactpersoon: Nellie van Uffelen, Blommert 1, 5133 VG Riel.